B.moore - en digital byrå för ökad tillväxt
Med B.moore kommer din varumärkesröst höras i Facebook och Instagrambruset!
Vi ser till att din varumärkesröst hörs i bruset genom innehåll som är både strategiskt planerat och noggrant utformat. Vi sätter oss in i din målgrupp, skapar strategier som fångar deras intresse och bygger kampanjer som stärker ditt varumärke. Varje post, annons och interaktion ska bidra till något större. Vi följer upp varje kampanj noggrant, optimerar och förbättrar löpande för att säkerställa att din investering ger faktiska resultat.
För att synas bland sökresultaten krävs en sökmotoroptimerad hemsida. Vi har erfarenhet och expertis inom SEO och annonsering, att du hittat hit är ett tydligt bevis. Vi ser till att kampanjerna är kostnadseffektiva och att du når rätt målgrupp vid rätt tidpunkt — oavsett om du vill öka antalet köp, bokningar eller leads. Låt oss skräddasy din Google Ads-strategi för att maximera synlighet och avkastning på din investering.
“B.moore växer när våra kunder gör det”
Jim Nano

SEM& SEA
SEM handlar om att marknadsföra sig via sökmotorer som exempelvis Google. Det är ett samlingsbegrepp som täcker olika strategier för att öka en webbplats synlighet i sökmotorernas resultat, både via betald annonsering och SEO (organisk sökmotoroptimering). Målet är att driva relevant trafik till en webbplats genom bättre synlighet i sökresultaten.SEA, eller Search Engine Advertising, syftar på betalda annonser i sökmotorer. Betalningen sker ofta via CPC (Cost Per Click) där du betalar endast när någon klickar på din annons. Perfekt för dig som vill driva trafik till din webbplats eller få fler förfrågningar. Det kan också ske genom exempelvis CPM (Cost Per Mille) där du betalar per tusen visningar av din annons. Detta par bra för varumärkesbyggande kampanjer där räckvidd är viktigaste. Här är det viktigt att annonsera strategiskt — felaktigt inriktade annonser kan dra in trafik som inte är relevant. Plattformar för SEA är bland annat Google Ads och Bing Ads.
Google Ads är ett kraftfullt annonssystem
där ditt företag syns exakt när kunder söker
efter dina tjänster
eller produkter.
Vadkostar det?
En stor fördel med Google Ads är att du som annonsör själv väljer hur mycket du vill investera. Du kan ställa in en daglig budget och justera den löpande baserat på kampanjens resultat och dina mål. Det gör att både små och stora företag kan annonsera effektivt utifrån sina egna förutsättningar. Det som kan påverka kostnaden ytterligare är kvaliteten på din annons och landningssida (högre kvalitetspoäng kan sänka din kostnad), sökvolym och konkurrens för dina valda sökord, annonsplacering och om du vill synas högst upp i sökresultaten och målgruppens geografiska plats och språk.
